Red Bind

Photo by Gloria Liccioli

Nuotrauka – Gloria Liccioli.

Photo by Prabhesh Kumar Sharma.

Nuotrauka – Prabhesh Kumar Sharma.

KUR / KADA

Rugsėjo 17 d. / Šeštadienis / 19:00-20:00
Galerija „POST“, Laisvės al. 51A.

Rugsėjo 18 d. / Sekmadienis / 17:00-18:00
Laisvės alėjos fontanas, S. Daukanto g. 18.

Apie

Nuo 2010 m. prancūzų menininkės Gilivanka KEDZIOR ir Barbara FRIEDMAN kuria duetu, pavadinimu Red Bind. Pasitelkusios performansą, video, garsą ir fotografiją, jos tiria mūsų sandūrą su kitoniškumu bei įvairius šioje sandūroje atsirandančius reiškinius: socialinę priespaudą, dominuojančiųjų/dominuojamųjų santykį, socialinius kodus ir tai, kaip jie veikia, iškritę iš įprastinio konteksto, lytį, lyčių ribas ir jų persipynimą, dvilypių ir daugialypių esybių, kurios randasi viename kūne, problemas, bei Moterį: jos identitetą, statusą ir vaizdinį.

Menininkės yra atlikusios performansus ir dalyvavusios parodose Indijoje (pirmojoje performanso meno bienalėje „Morning Hills“, Kurukshetra & Chandigarh), Kinijoje (15-ajame tarptautiniame performanso meno festivalyje „OPEN“ ir „ART NOW Live Art“ Pekine), Serbijoje (15 & 17 Tarptautiniame multimedijos meno festivalyje, Novi Sad); Vokietijoje (Berlyno performanso meno mėnuo), Graikijoje (Atėnų video meno festivalyje), Jungtinėse Valstijose („Lower Polk Art Walk“, San Franciske), Prancūzijoje (16-asis „Des artistes chez l’habitant“ projektas Fiac, ir „Nuit Blanche“ Paryžiuje).

Konceptas

„Mūsų performansai tarsi sustabdo laiką, jie tampa keistais užutėkiais regimai racionaliame kasdieniame gyvenime, jie – tarsi niekieno žemė socialinių konvencijų lūžio taške. Mūsų veiksmai – tyčia dviprasmiai ir paradoksalūs – turi katarsio dimensiją. Jais, akivaizdžiai „trikdančiai kitoniškais“ (Das Unheimliche), kvestionuojame žmogaus sielos paradoksus, prieštaras, įtampas ir dvilypumus, palikdamos atvirą erdvę daugybei interpretacijų ir hipotezių. „Double Bind“, arba dvigubo mazgo, sąvoką jos sutelkia į komunikacijos stygiaus problemą, kuri yra viena daugelio individualių patologijų priežastis. Be to, menininkės tyrinėja ribas, jų prasmes ir jų porėtumą, trapumą.