,

Prieš festivalį CREATurE komandos performansai keliauja

Vos prieš kelias dienas performansą atliko viena CREATurE komandos narių, Vaida Tamoševičiūtė, o sekmadienį performansų ciklą pasirodymu Kaune pradeda kita – Daina Pupkevičiūtė. Performansas vyks rugsėjo 5 dieną 18.30 Santakoje, trukmė – iki dviejų valandų.

Likvidžios būtys

Performansas „Likvidžios būtys“ kilo iš poreikio per asmeninę kelionę kalbėti(s) apie ryšius tarp žmonių, kurių kiekvienas – atskira visata. Sakydama „mano kelionė“, turiu galvoje ir žmogiškąją, fizinę, ir metaforinę, apimančią augimą, patirties įgijimą, remiantis į praeities ir ateities laiką. Rašydama „likvidumas“, turiu galvoje išnykstantį patirtinį fizinio kūno buvimo aspektą. Jis, perkeliamas į medijuojamą buvimą, buvimą tinkle, dideliu greičiu kintančioje dabartybėje, radikaliai pakinta nuo įprastinio (fizinio kūno buvimo fizinėje erdvėje).
Performansas vyks trimis etapais: vienas įvyks Kauno mieste, Santakos parke, dviejų upių sandūroje, antrasis – Turine, Italijoje, vienoje vietų, kurios įgalino kurti ir paskatino augti, trečiasis – Bristolyje, Bristolio Bienalės metu.

P.s. Nuo tada, kai parašiau pirmąjį „Liquid Presence“ projektą ir sulaukiau patvirtinimo iš Bristolio Bienalės, iki dabar, kai už poros dienų imsiuos jį įgyvendinti, praėjo bene vieneri metai. Pradžioje koncentravausi į klausimus, kaip kinta mūsų čia-dabartiškumo suvokimas ir mūsų santykiai su kitu/-ais, situacijoje, kai vis daugiau mūsų santykio perkeliama į virtualią erdvę, kai vis mažiau susitikimų ir kontaktų fizinėje erdvėje.
Per visą šį laiką atsivėrė ir daugiau klausimų, nes klausimas tampa vis aktualesnis. Mes medijuojame santykį su kitu per savo atvaizdą, kuris tarsi atstovauja mus virtualybėje, tačiau atspindi tik selektyvias mūsų asmenybės dalis. Kaip šis specifinis santykis veikia mūsų savivaizdį ir savivertę, kaip tai atsispindi santykyje, kuris iš virtualybės persikelia į fizinę erdvę? Man įdomu stebėti, kaip randasi mokymų „kaip sukurti stiprų ir teigiamą savivaizdį tinkle“ („how to build a positive online presence“), taigi „stiprų ir teigiamą“, ne „atitinkantį“ (pvz. tiesą). Man įdomu, kad įvaizdžiai formuojami savicenzūros principais, ir kyla klausimas – ar tasai „aš“, kurį renkamės medijuoti, rodyti kitam socialinėse medijose, yra veikiau kitas, ar tiesiog „aš“ versija? Taigi dabar šie ir daugelis kitų klausimų taip pat dalyvauja „Likvidžių būčių“ diskurse.

Performansas sukurtas Bristolio Bienalei (Bristol Biennial 2016), performanso įgyvendinimą Turine ir Kaune remia Torino PERFORMANCEART ir CREATurE. Performanso pagrindinis rėmėjas – Lietuvos kultūros taryba.

LTK_Logotipas(6)